Algemene Voorwaarden & Privacy Policy

Algemene Voorwaarden

(scroll naar beneden voor de Privacyverklaring)

Algemene Voorwaarden – Floz Design
laatst aangepast op 20-03-2023

Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten
daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Betaling
Artikel 15 – Klachtenregeling
Artikel 16 – Geschillen
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten
verwerft in
verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken door de ondernemer
worden geleverd of
door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de
ondernemer;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die
verband houden met zijn
handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van
zaken
gedurende een bepaalde periode;
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd
af te zien van de
overeenkomst op afstand;
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten op afstand aan
consumenten
aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de
consument wordt
gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van
producten waarbij
tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt
wordt van één of
meer technieken voor communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor
het sluiten van een
overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde
ruimte hoeven te zijn
samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Floz Design
Havenstraat 3
4414 AX Waarde
06-40406246
info@floz.nl
KvK-nummer: 62330691 BTWnummer: NL001584278B86
Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
ondernemer en op elke tot
stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
algemene
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet
mogelijk is, zal de
ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op
welke wijze de
algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van
de consument zo
spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
afwijking van het vorige lid
en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
algemene voorwaarden
langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op
zodanige wijze dat
deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een
duurzame
gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand
wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
elektronische weg
kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs
elektronische weg of op
andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
productvoorwaarden van
toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan
de consument
zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke
bepaling die voor
hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
aangeboden producten. De
beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod
door de
consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen,
zijn deze een
waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke
vergissingen of kennelijke
fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat
de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand
op het moment van
aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij
gestelde
voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
bevestigt de
ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding
van het aanbod.
Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd,
kan de consument
de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van
data en zorgt hij
voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal
de ondernemer
daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de
consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van
belang zijn voor
een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer
op grond van dit
onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij
gerechtigd gemotiveerd
een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere
voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product aan de consument de
volgende informatie,
schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke
manier kan
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: a. het
bezoekadres van de
vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; b. de
voorwaarden
waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan
maken, dan wel
een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; c. de
informatie over
garanties en bestaande service na aankoop; d. de prijs met inbegrip van alle
belastingen van het
product; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van
betaling, aflevering of
uitvoering van de overeenkomst op afstand; e. indien de consument een
herroepingsrecht heeft, het
modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
toepassing op de eerste
levering.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een
product gedurende
een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De
ondernemer mag
de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van
zijn reden(en)
verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een
vooraf door de
consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft
ontvangen, of: a. als de
consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag
waarop de consument,
of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De
ondernemer mag, mits
hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over
heeft geïnformeerd,
een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering
van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop
de consument, of
een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft
ontvangen; c. bij
overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde
periode: de dag
waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product
heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor
levering van digitale
inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen
zonder opgave
van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden
van herroeping,
maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van
de overeenkomst.
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en
de verpakking. Hij
zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard,
de kenmerken en
de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de
consument het product
slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product
die het gevolg is
van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid
1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product
als de o ndernemer
hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte
informatie over het
herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten
daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen
de bedenktermijn
door middel van een mail te sturen naar info@floz.nl.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1
bedoelde melding,
zendt de consument het product terug. De kosten van de retourzending komen
voor rekening van de
consument. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen
als hij het product
terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien
redelijkerwijs
mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer
verstrekte redelijke en
duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
herroepingsrecht ligt bij de
consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het
product. Als de
ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als
de ondernemer
aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor
terugzending niet te dragen.
6. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle
aanvullende
overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op
elektronische wijze mogelijk
maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een
ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt de aanschafprijs van het product en de leveringskosten
van de
bestelling, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de
consument hem de
herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag
hij wachten met
terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont
dat hij het product
heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de
consument heeft
gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling
is kosteloos voor
de consument.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het
herroepingsrecht, maar
alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het
sluiten van de
overeenkomst, heeft vermeld:
1. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is
begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en b. de
consument heeft
verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de
overeenkomst volledig heeft
uitgevoerd;
2. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet
geprefabriceerd zijn en
die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de
consument, of die
duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
3. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met
andere producten;
Artikel 11 – De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden
producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen
in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten
waarvan de prijzen
gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer
geen invloed op
heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en
het feit dat
eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst,
de in het aanbod
vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de
datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of
overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens
voor in dat het
product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur
verstrekte extra garantie
beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond
van de
overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is
tekortgeschoten
in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer,
diens toeleverancier,
importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of
vorderingen toekent die
verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten
in de nakoming van
zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 – Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
ontvangst nemen
en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer
kenbaar heeft
gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene
voorwaarden is vermeld,
zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk
binnen 30 dagen
uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de
bezorging vertraging
ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst
heeft bericht. De
consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te
ontbinden.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de
consument betaald
heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
ondernemer tot het
moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de
ondernemer bekend
gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
6. Bij retourzendingen berust het risico van beschadiging en/of vermissing van
producten bij de
consument.
Artikel 14 – Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende
voorwaarden, dienen de
door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na
het ingaan van
de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na
het sluiten van de
overeenkomst
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene
voorwaarden
nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer
vooruitbetaling is
bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de
uitvoering van de
desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling
heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
betaalgegevens
onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is
deze, nadat hij door
de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument
een termijn van
14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na
het uitblijven van
betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de
wettelijke rente
verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte
buitengerechtelijke
incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15%
over
openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5%
over de volgende
€ 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de
consument
afwijken van genoemde bedragen en percentages.
5. Er worden verschillende betaalmogelijkheden aangeboden, waaronder achteraf
of gespreid
betalen met Klarna. Op deze betaalmethode zijn de voorwaarden van toepassing
van Klarna:
https://www.klarna.com/nl/voorwaarden/
Artikel 16 – Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte
klachtenprocedure en behandelt
de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd
nadat de
consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven
worden ingediend bij
de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
gerekend vanaf
de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
verwerkingstijd
vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord
met een bericht van
ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord
kan verwachten.
4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om
de klacht in
onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is
voor de
geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een consument zich eerst te wenden tot de ondernemer. Floz
Design is aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur. Bij klachten die niet in
onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot
Stichting Webwinkelkeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Een
geldig lidmaatschap is te controleren op www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/.
Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de
mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de Stichting Webwinkelkeur
aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend
en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan
het voorleggen. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie
zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de
betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het
Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr)
Artikel 17 – Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
algemene
voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen
mogen niet ten nadele
van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op
zodanige wijze dat
deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. 

Privacyverklaring

Privacyverklaring – Floz Design
laatst aangepast op 20-03-2023

Over ons privacybeleid
Floz Design geeft veel om uw privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het
verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de informatie die wij over u en uw gebruik van
onze diensten hebben verzameld. Wij stellen uw gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan
derden.
Dit privacybeleid is van toepassing op het gebruik van de website en de daarop ontsloten dienstverlening van Floz
Design. De ingangsdatum voor de geldigheid van deze voorwaarden is 20/03/2024, met het publiceren van een
nieuwe versie vervalt de geldigheid van alle voorgaande versies. Dit privacybeleid beschrijft welke gegevens over u
door ons worden verzameld, waar deze gegevens voor worden gebruikt en met wie en onder welke voorwaarden
deze gegevens eventueel met derden kunnen worden gedeeld. Ook leggen wij aan u uit op welke wijze wij uw
gegevens opslaan en hoe wij uw gegevens tegen misbruik beschermen en welke rechten u heeft met betrekking tot
de door u aan ons verstrekte persoonsgegevens.
Als u vragen heeft over ons privacybeleid kunt u contact opnemen met onze contactpersoon voor privacyzaken, u
vindt de contactgegevens aan het einde van ons privacybeleid.
Over de gegevensverwerking
Hieronder kan u lezen op welke wijze wij uw gegevens verwerken, waar wij deze (laten) opslaan, welke
beveiligingstechnieken wij gebruiken en voor wie de gegevens inzichtelijk zijn.

Webwinkelsoftware
Onze webwinkel is ontwikkeld met software van MyOnlineStore. Persoonsgegevens die u ten behoeve van onze
dienstverlening aan ons beschikbaar stelt, worden met deze partij gedeeld. MyOnlineStore heeft toegang tot uw
gegevens om ons (technische) ondersteuning te bieden, zij zullen uw gegevens nooit gebruiken voor een ander
doel. MyOnlineStore is op basis van de overeenkomst die wij met hen hebben gesloten verplicht om passende
beveiligingsmaatregelen te nemen. MyOnlineStore maakt gebruik van cookies om technische informatie te
verzamelen met betrekking tot uw gebruik van de software, er worden geen persoonsgegevens verzameld en/of
opgeslagen.
Webhosting
Wij nemen webhosting- en emaildiensten af van MijnDomein. MijnDomein verwerkt persoonsgegevens namens
ons en gebruikt uw gegevens niet voor eigen doeleinden. Wel kan deze partij metagegevens verzamelen over het
gebruik van de diensten. Dit zijn geen persoonsgegevens. MijnDomein heeft passende technische en
organisatorische maatregelen genomen om verlies en ongeoorloofd gebruik van uw persoonsgegevens te
voorkomen. MijnDomein is op grond van de overeenkomst tot geheimhouding verplicht.
E-mail en mailinglijsten
Wij maken voor ons reguliere zakelijke e-mailverkeer gebruik van de diensten van . Deze partij heeft passende
technische en organisatorische maatregelen getroffen om misbruik, verlies en corruptie van uw en onze gegevens
zoveel mogelijk te voorkomen. heeft geen toegang tot ons postvak en wij behandelen al ons e-mailverkeer
vertrouwelijk.
Payment processors
Voor het afhandelen van een (deel van) de betalingen in onze webwinkel maken wij gebruik van het platform van
Mollie en Klarna. Mollie of Klarna verwerkt uw naam, adres en woonplaatsgegevens en uw betaalgegevens zoals uw bankrekening- of
creditcardnummer. Mollie of Klarna heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw
persoonsgegevens te beschermen. Mollie of Klarna behoudt zich het recht voor uw gegevens te gebruiken om de
dienstverlening verder te verbeteren en in het kader daarvan (geanonimiseerde) gegevens met derden te delen.
Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens zijn eveneens
van toepassing op de onderdelen van Mollie’s of Klarna’s dienstverlening waarvoor zij derden inschakelen. Mollie of Klarna bewaart uw
gegevens niet langer dan op grond van de wettelijke termijnen is toegestaan.

Beoordelingen
Wij verzamelen reviews via het platform van WebwinkelKeur. Als u een review achterlaat via WebwinkelKeur dan
bent u verplicht om een naam en e-mailadres op te geven. WebwinkelKeur deelt deze gegevens met ons, zodat wij
de review aan uw bestelling kunnen koppelen. In sommige gevallen kan WebwinkelKeur contact met u opnemen
om een toelichting op uw review te geven. In het geval dat wij u uitnodigen om een review achter te laten delen
wij uw naam en e-mailadres met WebwinkelKeur. Zij gebruiken deze gegevens enkel met het doel u uit te nodigen
om een review achter te laten. WebwinkelKeur heeft passende technische en organisatorische maatregelen
genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. WebwinkelKeur behoudt zich het recht voor om ten behoeve
van het leveren van de dienstverlening derden in te schakelen, hiervoor hebben wij aan WebwinkelKeur
toestemming gegeven. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van uw
persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van de dienstverlening waarvoor
WebwinkelKeur derden inschakelt.

Verzenden en logistiek
Als u een bestelling bij ons plaatst is het onze taak om uw pakket bij u te laten bezorgen. Wij maken gebruik van
de diensten van PostNL en DHL voor het uitvoeren van de leveringen. Het is daarvoor noodzakelijk dat wij uw naam,
adres en woonplaatsgegevens met PostNL of DHL delen. PostNL of DHL gebruikt deze gegevens alleen ten behoeve van het
uitvoeren van de overeenkomst. In het geval dat PostNL of DHL onderaannemers inschakelt, stelt PostNL of DHL uw gegevens
ook aan deze partijen ter beschikking.
en ter

Facturatie en boekhouden
Voor het bijhouden van onze administratie en boekhouding maken wij gebruik van de diensten van Snelstart. Wij delen uw naam, adres en woonplaatsgegevens en details niet met Snelstart.

Doel van de gegevensverwerking
Algemeen doel van de verwerking
Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend ten behoeve van onze dienstverlening. Dat wil zeggen dat het doel van de
verwerking altijd direct verband houdt met de opdracht die u verstrekt. Wij gebruiken uw gegevens niet voor
(gerichte) marketing. Als u gegevens met ons deelt en wij gebruiken deze gegevens om – anders dan op uw
verzoek – op een later moment contact met u op te nemen, vragen wij u hiervoor expliciet toestemming. Uw
gegevens worden niet met derden gedeeld, anders dan om aan boekhoudkundige en overige administratieve
verplichtingen te voldoen. Deze derden zijn allemaal tot geheimhouding gehouden op grond van de overeenkomst
tussen hen en ons of een eed of wettelijke verplichting.

Automatisch verzamelde gegevens
Gegevens die automatisch worden verzameld door onze website worden verwerkt met het doel onze
dienstverlening verder te verbeteren. Deze gegevens (bijvoorbeeld uw IP-adres, webbrowser en
besturingssysteem) zijn geen persoonsgegevens.
Medewerking aan fiscaal en strafrechtelijk onderzoek
In voorkomende gevallen kan Floz Design op grond van een wettelijke verplichting worden gehouden tot het delen
van uw gegevens in verband met fiscaal of strafrechtelijk onderzoek van overheidswege. In een dergelijk geval
zijn wij gedwongen uw gegevens te delen, maar wij zullen ons binnen de mogelijkheden die de wet ons biedt
daartegen verzetten.

Bewaartermijnen
Wij bewaren uw gegevens zolang u cliënt van ons bent. Dit betekent dat wij uw klantprofiel bewaren totdat u
aangeeft dat u niet langer van onze diensten gebruik wenst te maken. Als u dit bij ons aangeeft zullen wij dit
tevens opvatten als een vergeetverzoek. Dit betekent ook dat we uw gegevens niet langer dan twee jaar bewaren
vanaf het laatste contactmoment of transactie, tenzij daarvoor een wettelijke rechtvaardigingsgrond ten
grondslag ligt. Op grond van toepasselijke administratieve verplichtingen dienen wij facturen met uw
(persoons)gegevens te bewaren, deze gegevens zullen wij dus voor zolang de toepasselijke termijn loopt bewaren.
Medewerkers hebben echter geen toegang meer tot uw cliëntprofiel en documenten die wij naar aanleiding van
uw opdracht hebben vervaardigd.

Uw rechten
Op grond van de geldende Nederlandse en Europese wetgeving heeft u als betrokkene bepaalde rechten met
betrekking tot de persoonsgegevens die door of namens ons worden verwerkt. Wij leggen u hieronder uit welke
rechten dit zijn en hoe u zich op deze rechten kunt beroepen. In beginsel sturen wij om misbruik te voorkomen
afschriften en kopieën van uw gegevens enkel naar uw bij ons reeds bekende e-mailadres. In het geval dat u de
gegevens op een ander e-mailadres of bijvoorbeeld per post wenst te ontvangen, zullen wij u vragen zich te
legitimeren. Wij houden een administratie bij van afgehandelde verzoeken, in het geval van een vergeetverzoek
administreren wij geanonimiseerde gegevens. Alle afschriften en kopieën van gegevens ontvangt u in de
machineleesbare gegevensindeling die wij binnen onze systemen hanteren. U heeft te allen tijde het recht om een
klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als u vermoedt dat wij uw persoonsgegevens op een
verkeerde manier gebruiken.

Inzagerecht
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of
daartoe herleidbaar zijn, in te zien. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor
privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd
sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers
die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de categorie waaronder wij deze gegevens hebben
opgeslagen.

Rectificatierecht
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of
daartoe herleidbaar zijn, te laten aanpassen. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon
voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd
sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens zijn aangepast.

Recht op beperking van de verwerking
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken die betrekking hebben op uw persoon of daartoe
herleidbaar zijn, te beperken. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor
privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd
sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens tot u de beperking opheft niet
langer worden verwerkt.

Recht op overdraagbaarheid
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of
daartoe herleidbaar zijn, door een andere partij te laten uitvoeren. U kunt een verzoek met die strekking doen aan
onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw
verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres afschriften of kopieën van alle gegevens
over u die wij hebben verwerkt of in opdracht van ons door andere verwerkers of derden zijn verwerkt. Naar alle
waarschijnlijkheid kunnen wij in een dergelijk geval de dienstverlening niet langer voortzetten, omdat de veilige
koppeling van databestanden dan niet langer kan worden gegarandeerd.

Recht van bezwaar en overige rechten
U heeft in voorkomende gevallen het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens
door of in opdracht van Floz Design. Als u bezwaar maakt zullen wij onmiddellijk de gegevensverwerking staken
in afwachting van de afhandeling van uw bezwaar. Is uw bezwaar gegrond dat zullen wij afschriften en/of kopieën
van gegevens die wij (laten) verwerken aan u ter beschikking stellen en daarna de verwerking blijvend staken. U
heeft bovendien het recht om niet aan geautomatiseerde individuele besluitvorming of profiling te worden
onderworpen. Wij verwerken uw gegevens niet op zodanige wijze dat dit recht van toepassing is. Bent u van
mening dat dit wel zo is, neem dan contact op met onze contactpersoon voor privacyzaken.

Cookies
Google Analytics
Via onze website worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst.
Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken.
Deze verwerker is mogelijk verplicht op grond van geldende wet- en regelgeving inzage te geven in deze
gegevens. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen analytics-informatie te gebruiken voor andere Google
diensten.

Wijzigingen in het privacybeleid
Wij behouden te allen tijde het recht ons privacybeleid te wijzigen. Op deze pagina vindt u echter altijd de meest
recente versie. Als het nieuwe privacybeleid gevolgen heeft voor de wijze waarop wij reeds verzamelde gegevens
met betrekking tot u verwerken, dan brengen wij u daarvan per e-mail op de hoogte.
Contactgegevens
Floz Design
Havenstraat 3 4414ax Nederland T (316) 404-0624 E info@floz.nl
Contactpersoon voor privacyzaken
Geralda Lubbes